PARADE
SIMCA 1000

Op deze pagina kunnen clubleden hun auto's voorstellen.

 

PARADE SIMCA 1000

Eigenaar:
Jan Wakker
Auto:
Simca 1000 Rallye 3, 1977
Bijzonderheden:
Auto heeft 1 jaar als Rallye 2 op straat gereden. In 1978 opgebouwd als racewagen, groep 1B, nog Rallye 2. In 1980 omgebouwd naar Rallye 3, groep 1B racewagen.
Sinds 1981 in bezit. Van 1981 t/m 1987 mee geraced. In 1982 omgebouwd naar groep A. Veel podiumplaatsen en diverse overwinningen behaald. Twee jaar als 2e gefinished in het Nederlands Kampioenschap, 2 jaar als 3e.
In de topjaren 1984/1986 leverde de 1294 cc motor ca. 140 pk.

Eigenaar:
Gerard Ulenberg
Auto:
Simca 1000 Rallye 3, 1976
Bijzonderheden:
Ex-racewagen in de toerwagenklasse tot 1300 cc op Zandvoort; kampioensauto van 1978; in bezit sinds 1980.

Eigenaar:
Riny van Keulen
Auto:
Simca 1000 .......
Bijzonderheden:
Het is oorspronkelijk een 1006 van 1977 of zo, welke nu is voorzien van R3 onderdelen, m.u.v. de carburatie, dat is namelijk een Tapie spruitstuk met 1 dubbele Weber.

Eigenaar:
Gerard van Vliet
Auto:
Simca 1000 LS, 1970
Bijzonderheden:
Motor 944cc., tweede eigenaar sinds mei 2000, aangeschaft met 17.950 echte km's op de teller van eerste Franse eigenaresse (uit omgeving Nieully sur Seine). De hele onderhoudsgeschiedenis is bekend, auto is geheel in orginele staat, wordt dagelijks gebruikt als tweede gezinsauto. Auto is onderwerp geweest van het artikel "Oude Liefde Roest Niet, een 1000tje uit duizende" in Autoweek nr. 9/2002.

Eigenaar:
Marc van den Belt
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1976
Kleur: rouge vallelunga
Bijzonderheden:
In bezit sinds september 1992,
gebruik hobbymatig en voor clubbijeenkomsten, onderhoud en preparatie bij Simca Service Centre, gekocht van dochter van eerste eigenaar, auto is compleet met boekjes en o.h.papieren, type ' 76 (ronde koplampen met horizontale striping), techniek origineel, 1294cc., 86 pk.
Publicaties: Clubblad dec. 1995;
Klassiek en Techniek dec. 2000.

Eigenaar:
Gerard van Vliet
Auto:
Simca 1000 GLS, 1976
Bijzonderheden:
De 77-GZ-62 werd in 1980 mijn eerste auto en is nog steeds in mijn bezit. In 1984 voorzien van nieuw plaatwerk. In 1986 omgebouwd tot Rallye 2. Met deze auto is veel deelgenomen aan de circuitdagen en andere evenementen van de club en ook daarbuiten.
In 1995 werd een grote restauratie noodzakelijk, die helaas niet komt. De 1000 dient nu als donor voor een nieuw verworven en minder slechte carrosserie van een 1000. Dat wordt mijn
toekomstige Rallye 2.

Eigenaar:
Jeroen v.d. Wijngaard
Auto:
Simca 1000 Rallye 3, 1978
Bijzonderheden:
Het is een originele Rallye 3, die nooit in competieverband gebruikt is, een zeldzaamheid.

Eigenaar:
Hein van Bavel
Auto:
Simca 1000 Special, 1971
Bijzonderheden:
Eerste serie Special met imitatie houten stuurwiel en dashboard, 1118 cc, 53 pk.
185/60-13 banden op Stil-Auto magnesium velgen, polyester uitbouwset.

Eigenaar:
Frits Swarts
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1974
Bijzonderheden:
Helemaal opnieuw opgebouwd.
Motorklep met achterpaneel verbonden, waardoor motorruimte makkelijker toegankelijk is.
Benzinetank naar voren gebracht.
Ronde "Francorchamps" uitbouwset. Rallye 3 techniek, getuned tot 125 PK (1294cc), top 200 km/u. Verschillende prijzen gewonnen op clubdagen.

Eigenaar:
Astrid van den Belt
Auto:
Simca 1000 Special, 1975
Bijzonderheden:
Originele ongerestaureerde staat. 1294 cc met 60 pk. 165/65-13 Banden op 1100 Ti velgen. In onderhoud bij Simca Service Centre.

Eigenaar:
Jeroen de Jong
Auto:
Simca 1000 Rallye 1, 1975
Bijzonderheden:
In 2002 opgebouwd naar Rallye 2 model 1973.
Zelf zeer actief in de autosport en zoals velen begonnen met een Simca 1000.

Eigenaar:
Hansepeter de Jong
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1978
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Jeroen Feijten
Auto:
Simca 1000 GLS, 1971
Bijzonderheden:
Deze auto is voorzien van een LPG-installatie.

Eigenaar:
Diederik Stolk
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1978
Bijzonderheden:
Rallye 3 uitbouwset, OMP 4-in-1 uitlaat.

Eigenaar:
Marcel de Graaf
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1972
Bijzonderheden:
Helemaal opnieuw opgebouwd, Rallye 3 uitbouwset, Rallye 3 techniek, originele S.R.T. Coupe striping.

Eigenaar:
Pascal Grymonprez
Auto:
Simca 1000 Rallye 1, 1977
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Piet Smeenge
Auto:
Simca 1000
Bijzonderheden:
Geprepareerd voor slaloms en heuvelklims. Veel polyester carrosseriedelen, kunststof ramen, kort stuurhuis, verlaagd onderstel, korte versnellingsbak, speciale koppeling, etc……
Benzinetank is naar voren verplaatst. Veel Rallye 3 techniek, 1294 cc en 125 pk. In de racekleuren van sponsor van race-cup (Abarth Club). Regelmatig actief op verschillende circuits.

Eigenaar:
Tonny van den Belt
Auto:
Simca 1000 "Cabrio"
Bijzonderheden:
Virus wordt hem net als bij zijn vader met de paplepel ingegoten. Originele Simca 1000 trapauto uit 1962 in de kleur Rouge Tison. Met ronde achterlichten en werkende koplampen.

Eigenaar:
Riny van Keulen
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1973
Bijzonderheden:
De auto waarmee Paul Welther in de jaren '80 successen behaalde in de races op Zandvoort.

Eigenaar:
Niko Feijten
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1977
Bijzonderheden:
In bezit sinds 1985. Totaal-restauratie voltooid zomer 1989,
in de jaren erna zeker 55.000 km gereden. Winnaar Autovisie Magical Mystery Tour naar Schotland in 1995. Ook reportages van deze auto in het Automobiel 1991 en Auto Motor Klassiek van jan. 2003.

Eigenaar:
Jeroen Feijten
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1973
Bijzonderheden:
Auto in 1999 gekocht op 15 jarige leeftijd. In maart 2002 was de auto klaar van zijn totale restauratie. Auto verkeert in orginele staat en kleur, die niet door iedereen gewaardeerd
wordt. Artikel over deze auto in het Auto Motor Klassiek nummer van jan. 2003.

Eigenaar:
Jeroen van der Wijngaard
Auto:
Simca 1000 Buggy, 1969
Bijzonderheden:
Deze Simca 1000 Buggy staat echt zo op kenteken. Hij is ooit opgebouwd door Simca dealer van der Gun. Buiten een krantenartikel is er verder weinig bekend over de historie en over het hoe en waarom.
Gedacht werd dat dit unieke exemplaar de tand des tijds niet overleefd had, maar in 1994 werd hij teruggevonden en in 2004 in ere hersteld door Anthoon de Kamper, medewerker van het Simca Service Centre.
De Buggy heeft een zeer speciaal dashboard, met het tellerhuis van een 1100 Speciaal, precies zoals in 1969.

Eigenaar:
Jeroen van der Wijngaard
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1973
Bijzonderheden:
Deze auto is sinds 1984 bekend in de club en heeft verscheidene circuitdagen meegemaakt. In 2002 werd hij door het Simca Service Centre omgebouwd van de vierkante Rallye 3 uitbouw naar de ronde z.g.n. "Francorchamps" uitbouw, en in de originele Jaune Rallye kleurstelling teruggebracht. Door aanpassingen zoals o.a. een 6 punts roll-bar, blus-installatie, kunststof-ramen en plaatwerk-delen, een naar voren verplaatste benzinetank etc. is het nu een echte circuit-auto.

Eigenaar:
Hein van Bavel
Auto:
Simca 1000 Rallye 2, 1975
Bijzonderheden:
Ex circuitauto, getuned bij Henk van Zalinge (Monte Carlo Rallye met Simca), was origineel oranje, gekocht in 1986 (was toen al wit),
gerestaureerd in 1989, de 1294 cc motor met de originele 2 dubbele Solexen.
De auto is sinds 2004 voorzien van 14 inch GB wielen met Dunlop sport banden, Koni schokdempers, heeft verder een spaghetti uitlaat, 2 kevlar racestoelen en een SRT sticker.

foto van jouw auto?

Eigenaar:

Auto:

Bijzonderheden:

foto

Eigenaar:

Auto:

Bijzonderheden:

 


 

© Copyright 2002-2010 Simca & Matra Sports Club, all rights reserved.
P.O. Box 4015; 2003 EA Haarlem; the Netherlands; www.simcamatrasportsclub.nl