Simca & Matra Sports Club

Nederlandstalig Simca, Matra, Talbot & Sunbeam Forum
Het is nu 19 jul 2018, 10:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 02:49 

De Nike Dunk Sky High Femme onbewerkte componenten van de sneakers die binnen de Speedfactory werden geproduceerd waren minimaal: rollen van gebreide stof; vinger brede stroken van semi-rigide thermoplastisch polyurethaan, die smelten naar de buitenkant van een schoen om het structuur te geven; witte korrels van thermoplastisch polyurethaan voor Adidas 'kenmerkende Boost-zolen; een oranje neonliner ge?mporteerd uit Itali?; Nike Air Max TN Femme en een 'zwevende torsiestang', naar verluidt voor een betere ondersteuning, die leek op een dubbelhoofdig spiraaltje. Een arbeider floot terwijl hij vreemd gevormde, laser gesneden flappen van de gebreide stof op een transportband plaatste. Ze leken een beetje op de helm van Darth Vader in silhouet. De transportband gleed ze door witte, cubelike behuizingen met getint glas, waar een machine de stroken thermoplastisch polyurethaan thermisch in een precies patroon op de stof smeerde. Een fabrieksarbeider die met een witte vorkheftruck reed, rolde langzaam voorbij. Een andere werker passeerde de kleppen van de stof terug naar een rij Nike Air Max 90 Womens Pink naaimachines die door mensen werden bediend en die ze aan elkaar rijgden om driedimensionale kleine bootjes te vormen - het bovendeel van de sneakers. Deze werden vervolgens door een extra Adidas NMD Womens fabrieksarbeider uitgerekt over een apparaat dat twee modelvoeten droeg, alsof een mannequin op zijn rug had liggen liggen met een vliegtuig. De voeten werden vervolgens losgemaakt - ook door een mens - en in een grote machine met glazen deuren geplaatst. In wat alleen beschreven kan worden als een echt dramatische 93 seconden, schoof de deur naar de machine dicht, een heet licht laaide op van achter de met bootie geklede voeten en het gebreide bovenwerk versmolt met een paar zolen. In traditionele schoenfabrieken gaat dit proces over het algemeen gepaard met een rommelige en onnauwkeurige prestatie van lijmen, uitgevoerd door de handige handen van Nike Air Max 2016 Femme warmbloedige mensen. Hier werd het gedaan door wat leek op een neo-futuristische Easy-Bake Oven. Later zou een andere mens de veters doorrijgen.

Het hele proces was fascinerend. Terwijl Nike Air Max 90 Damen Pink ik tegen het raam van de bus naar Neurenberg leunde, realiseerde ik me dat ik minstens vijf uur lang niet aan de Tweede Wereldoorlog had gedacht, een persoonlijk record voor mijn tijd in Duitsland. SEPEFABRIEK EN WINKELFABRIEK zijn beide de geesteskinderen van een divisie binnen Adidas die is gericht op nieuwe technologie?n genaamd het Future-team - een soort Google X voor sneakerheads. De divisie is klein - zo'n 120 mensen op een campus van 5000 - en de definitie van de toekomst is bescheiden: slechts twee tot zeven jaar uit. "We zijn als een klein bedrijf binnen het bedrijf," vertelde een lange, slaafse werknemer, Klaus, me. Terwijl hij gebaart Adidas NMD Dámské naar de glazen deuren naar de kantoren van het Future-team, die aan de achterkant van Laces staan, had zijn stem de ademloze teneur van een fluistering zonder stil te zijn; alles wat www.rnejranowski.co.uk hij zei klonk alsof het gevolgd kon worden door een goocheltruc. "We proberen ons bedrijf te pushen: kom op, ga uit je luie kont, ga een nieuw gebied in." Neem Storefactory, bijvoorbeeld: Klaus beschreef hoe het idee wereldwijd kon worden geschaald. Een gebruiker ("Ik haat het woord consument," zuchtte hij), kon eenmaal een bodyscan uitvoeren en vervolgens op maat gemaakte kleding bestellen die overal ter wereld werd afgeleverd. "De toekomst zal zo veelzijdiger en gratis worden," zei hij.

In het midden van het Future-teamkantoor bungelde een sneaker aan de greep van een kleine industri?le robotarm, de LBR iiwa, gemaakt door het Duitse automatiseringsbedrijf Nike Roshe Run Dam KUKA. Ingenieurs experimenteerden met manieren waarop het in een Speedfactory kon worden gebruikt. Ontworpen voor lichtgewicht, ingewikkeld assemblagewerk, de arm is gevoelig www.ceskyrucicky.cz en reageert op aanraking. Het is gebogen en slank, zoals iets uit een Pixar-film of een seksspeeltje. Enkele toekomstige teamingenieurs hebben aangeboden om mij de iiwa een beweging te leren geven door deze met mijn eigen handen te begeleiden. Ik draaide voorzichtig de arm in een cijfer acht en wachtte tot de robot het gebaar herhaalde. Maar het bleef roerloos; de sneaker hing slap. Een van de ingenieurs fronste zijn voorhoofd en tikte op het bedieningspaneel. Ik vroeg wat voor rol ze dachten dat de arm zou kunnen spelen in een Speedfactory. Zoals veel vragen aan het Toekomstige team, was het antwoord hierop ofwel topgeheim ofwel nog niet bepaald. "Je Nike Air Max 90 Damen kunt een schoen maken met totaal verschillende materialen als je een robot hebt die er omheen kan wikkelen", zegt Tim Lucas, een senior technisch directeur. Toen stopte hij Nike Air Max 95 Femme zichzelf. "De robot kan in drie dimensies werken. Je hoeft niet per se een materiaal te hebben dat een laken afsnijdt. Je kunt nieuwe, zeer interessante materialen maken. 'Klaus verscheen weer met een halfvol glas van een violet drankje dat hij identificeerde als Purple Rain -' een herinnering aan Prince, 'legde hij uit, verkregen van de smoothiebar op de campus. Terwijl hij me door Veters begeleidde, passeerden we een loftachtig MakerLab, gemodelleerd naar een hackerspace en gevuld met bouten textiel, bakken met materialen en een reeks machines voor naaien, houtbewerking en 3D-printen. In een atrium kwamen werknemers in de buurt van grote, levende bomen samen; Adidas Superstar Mens ze tikken op hun laptops door een amfitheater, waar TED-stijl gesprekken worden gehouden tijdens de lunch. De hele scène voelde als een startup bemand door atleten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur