Simca & Matra Sports Club

Nederlandstalig Simca, Matra, Talbot & Sunbeam Forum
Het is nu 19 jul 2018, 10:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 23:51 

Inmiddels een bekend onderdeel op onze evenementenkalender, deze ‘Salon Champenois - vehicule de collection’ in Reims (F). Een klassiekerbeurs waar je als liefhebber van Franse auto’s toch minimaal een keer geweest moet zijn. En als je toch daar bent, dan kun je meteen een bezoek brengen aan het oude circuit van Reims-Gueux.

Een sfeerverslag, door Marc van den Belt:

Zojuist terug uit Reims. Hierbij wat impressie's van een fantastisch beurs evenement! Vrijdagmorgen met z'n vieren (Wilco, Martine, Astrid en ik) in een civiele auto afgereisd naar Reims. Echt weer genoten, onderweg op die mooie binnendoor route (de 1000 Special Intro route) eindelijk eens in het echt een oude Simca reclame gezien, die destijds op de zijgevels van huizen werden geschilderd. Hoop 'm eens te kunnen vereeuwigen met een bijbehorende bolide.

Op zaterdagmorgen, een superweertje en wederom een afgeladen buurt met geparkeerde auto's. Een dikke rij voor de kassa's buiten, eenmaal binnen loop ik samen met Wilco de brede trap af het buitenterrein op, hoor ik ineens: Hé Marc!
Wat schetst mijn verbazing: Hein, met Jeroen en Nico! Oke..... Even gezellig bijgekletst en elkaar een prettige beurs gewenst en we gingen weer verder. Buiten op het parkeerterrein is al veel moois te zien.

Wilco en ik waren gekleed in het blauwe Matra Sports vest van Carjoy, waardoor we werden aangesproken door Manuela Brückner van de Oostenrijkse Matra club. De complimenten voor de kleding natuurlijk en of we op de hoogte waren van de aanstaande intern. Matra meeting in Mei?
Toen we gezellig stonden te kletsen, kwam Daniël (van Simca Club België) er ook bij staan. Hij was samen met Servi de Kunder, die rijdt met een lichtblauwe 1000 GL, die is omgebouwd tot een Rallye 1 met striping en Ti velgen en kuipstoelen etc.
Was wel even leuk, hun problematiek met een nieuw te ontwerpen logo, het huidige bestuur vindt hun SRT draak niet het gewenste logo. Zo was er weer even een internationaal Simca moment. Leuk!

Diverse clubs hadden er ook weer veel werk van gemaakt. Zo was er een opstelling nagebootst met een 1200S die tijdens de introduktie is gefotografeerd met de actrice Mireille Darc!
Ook te zien: de in herproduktie genomen Bouhier Lame 5 bak voor 1000, 1200S en CG.
De CG club had een auto voor en een na restauratie staan.
Tussen de vele boeken vond ik een mooi Bagheera boek, kon ik natuurlijk niet laten liggen.....

Weer een aantal leuke dingen gezien, maar de prijzen voor Simca delen stijgen, maar tja, we zijn natuurlijk verwend met weggooiprijzen in de afgelopen jaren. Nu een vierkante H4 1000 koplamp voor €200 (als je 'm vindt). Maar rij eens een koplamp van je Seat stuk?
Een achterlicht glas van een 1000 bij Gerard Clement €75, elders niet kunnen vinden voor onder de €40. Tuurlijk, Horizon spul is er zat, maar dat wil bijna niemand.

Dit wilde ik jullie niet onthouden.

Mes amis de Simca,
Groeten en tot de volgende keer,
Marc

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2017, 08:06 

Thank you see to link สโบเบท

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 08:45 

dan kun je meteen een bezoek brengen aan het oude circuit van Reims-Gueux.

ทางบ้าน

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jun 2018, 05:21 

lacoste polo shirts
philipp plein
cheap jordans
prada shoes
nike huarache shoes
ralph lauren
ralph lauren sale
moncler sale
cheap air jordans