Simca & Matra Sports Club

Nederlandstalig Simca, Matra, Talbot & Sunbeam Forum
Het is nu 23 apr 2018, 02:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 jan 2013, 17:17 

Beste.....

Via dit berichtl wil ik aangeven dat ik een mooie, nog af te werken Simca 8 in mijn bezit heb en hem wil verkopen.
Iets over de Simca:
Deze auto heb ik een 25 jaar geleden gekocht in Zuid Frankrijk, de auto heeft tot 1976 op de weg gereden.
De auto was compleet en in een verassend goede staat, dat wil zeggen geen enkel grote roestschade, dus daarom praktisch geen laswerk nodig. (1 uur?)
Ik heb hem naar Nederland vervoerd en ben toen aan de restauratie begonnen. De gehele auto heb ik gedemonteerd en ben begonnen met het chassis, dat is gestraald en volledig thermisch verzinkt, zo ook de velgen, de koplampen en nog wat klein spul.
Vervolgens is de motor gereviseerd, nieuwe lagers en zuigerveren, kleppen geslepen en volledig nieuw pakkingset.
Ook de versnellingsbak en het differentieel zijn aan de beurt geweest.
De velgen zijn gespoten en nieuwe banden zijn gemonteerd.
Het gehele chassis is terug opgebouwd, inclusief de motor en aandrijving, ik heb er zelfs mee gereden.
Omdat mijn drukke werkzaamheden en mijn sport het me moeilijk maakten om het karwei af te werken ligt alles al 20 jaar stil, ik ben nu 66 en denk niet dat ik de klus af werk.
Destijds heb ik in Frankrijk nog wat nieuwe originele onderdelen gekocht, zoals de richtingaanwijzers en ruitrubbers.
Wat nu dient te gebeuren is het schuren en spuiten van alle carrosserie delen, het restaureren van het interieur, het opknappen van de instrumenten. Alles is compleet en aanwezig, zo ook de plafondbekleding.
Ook de Carte Gris is nog aanwezig, de auto heeft een 13 nummer.
Mocht er belangstelling zijn, laat maar wat weten om te komen kijken naar het geheel.
Een afspraak is zo gemaakt.
Mocht je belangstelling hebben, ik kan wat foto's opsturen van de auto zoals ik hem gekocht heb.
Met vriendelijke groet,

Ad Kennes
0629068262
kennes.ad@gmail.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur