Simca & Matra Sports Club

Nederlandstalig Simca, Matra, Talbot & Sunbeam Forum
Het is nu 17 jul 2018, 16:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jan 2013, 21:53 
Offline

Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:47
Berichten: 4
Woonplaats: Hoevelaken
Beste Forumleden,
Sinds maandag heb ik plotseling problemen met de motor van mijn Murena. En ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Misschien heeft één van jullie een idee, of hebben jullie iets dergelijks meegemaakt.
Mijn Murena loopt eigenlijk altijd keurig en start feilloos en direct.
Maandag na het starten liep de motor plotseling erg stampend; net of er een cilinder niet meedoet. Ik ben alles gaan checken en zie al gauw dat ik waarschijnlijk een stukke koppakking heb. De motor verbrandt olie (een irriterende rook die met dit weer al gauw op je keel slaat), er zit vocht in de olie (is te zien op de vuldop) en ik heb uitlaatgas in het reservoir van de koelvloeistof. En dat is op zich natuurlijk niet zo mooi.
Toch vraag ik me af of dit ook de verklaring is voor het slechte lopen van de motor. Met een stukke koppakking raak je olie en water kwijt, maar kan de motor toch nog best mooi regelmatig draaien, dacht ik. Ik heb de bougies gewisseld en de bougiekabels gechecked maar zie daar niets geks. Wel lijkt het alsof ik soms een soort terugslag hoor door de carborateur. Waaraan moet ik denken? Aan de ontsteking denk ik eigenlijk niet omdat het zo plotseling is gekomen, van de ene op de andere dag. Iets met een klep of klepstoter misschien?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt,
Niek


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 maart 2013, 08:12 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2006, 14:33
Berichten: 42
Hallo Niek,

Dat klinkt niet goed. Je conclusie van een gescheurde koppakking zou juist kunnen zijn, maar het zou ook een gescheurde kop kunnen zijn. Niet te hopen natuurlijk.
Je hebt al bougies verwisseld, zag je toen niet dat er b.v. op een bougie wat (meer) aanslag zat, dat die vetter was, of een andere kleur had? Dat zou je wel verwachten.
Wat je nog kunt proberen, is om bij stationair draaiende motor één voor één met een geïsoleerde tang een bougiedop los te trekken. Op die manier kan je horen in welke cilinder(s) het probleem zit.
Jij denkt ook nog aan een beschadigde klep. Het zou kunnen, dat er door de lekkage bij stilstaande motor bovenop 1 zuiger dusdanig veel koelvloeistof is komen te staan, dat tijdens het starten daardoor een klep is krom geslagen.
Maar uiteindelijk zal het denk ik toch uitdraaien op het demonteren van de kop, om echt te kunnen zien wat er mis is.

Sterkte er mee en succes met de reparatie.

_________________
Vriendelijke groeten,
Jan Wakker


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 sep 2013, 11:05 
Offline

Geregistreerd: 24 sep 2013, 10:49
Berichten: 1
Voorheen had ik een BMW 2002 TI. Al heb ik de coupe pas kort, ik ben er nu al achter dat ik met de onderdelen voorziening van de beemer erg verwend was in vergelijking met deze kleine frans/italiaanse exoot..

_________________
http://cert-killer.ws/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 maart 2017, 08:06 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2017, 10:09
Berichten: 66
Sterkte er mee en succes met de reparatie.
เทคนิคแทงบอล


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 jul 2017, 03:42 
Offline

Geregistreerd: 14 jul 2017, 06:42
Berichten: 25
thank for good topic and great.....
goldenslot
สูตรบาคาร่า


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling